Kamishibai – narzędzie logopedów

Oto kolejna opowieść ku inspiracji. Bardzo się cieszymy, że wciąż do nas takie spływają. Oby coraz więcej!

Pani Ewelina Stolarska pierwszy raz zobaczyła Teatr Kamishibai 3 lata temu w Bibliotece w Pruszczu Gdańskim. I od razu wiedziała, że to jest to, czego potrzebuje do pracy z dziećmi. Jest logopedą i kamishibai wykorzystuje jako wspomaganie rozwoju kompetencji językowych, mowy opowieściowej i budowania dialogu.

Razem z dziećmi w świetlicy tworzy bajki i opowiadania. Najczęściej są to ilustracje do znanych bajek. Czasem jednak dzieci same wymyślają opowiadania, a do nich ilustracje. Z malutką pomocą powstają niezwykłe efekty. Sprawdza się także praca ze znalezionymi ilustracjami i starymi kalendarzami, do których wspólnie tworzą teksty.

Stworzone bajki czytają dzieciom z przedszkola. Także dzieci występują w roli lektorów. Po 3 latach pracy widzi zwiększającą się otwartość, postępy w czytaniu i samodzielnym opowiadaniu, pomysłowość w tworzeniu ilustracji i budowaniu zdań. Dzieci zadają mnóstwo pytań, dopowiadają, nie zgadzają się z zakończeniem. Po zajęciach proponuje dzieciom warsztaty plastyczne na temat opowiadania, a czasami nawet zmianę zakończenia. Mogą też wcielić się w autorów i opowieść rozwiązać po swojemu.

A co najważniejsze, zarówno dzieci jak i Pani Ewelina z niecierpliwością czekają na cotygodniowe zajęcia.

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoim doświadczeniem i trzymamy kciuki za dalsze działania.

20171012_115911

Pin It on Pinterest