Wiersze. Po pierwsze

Kampania społeczna promująca poezję

Projekt społeczny „Wiersze. Po pierwsze”

{

Wszystko jest poezją

Edward Stachura

Kiedy ostatni raz przeciętny Polak z własnej woli przeczytał wiersz? Z badań GUS-u wynika, że dawno. Czy małe zainteresowanie poezją i niechęć do czytania wierszy wyniesiona najczęściej już ze szkoły jest problemem społecznym? Uważamy, że tak.

Tworzymy więc kampanię społeczną promującą sztukę poetycką. Pomysł na taką akcję przyszedł po lekturze wiersza Wisławy Szymborskiej „Niektórzy lubią poezję”.

Powszechnie wśród wielu osób utarło się przekonanie, że poezja jest trudna do zrozumienia i nudna. Dzisiaj niejeden młody człowiek woli przeglądać portale społecznościowe, czytać newsy w gazetach lub oglądać telewizję zamiast poświęcić swój czas na lekturę wiersza, bo kto by to robił dobrowolnie?

Zmuszali nas do tego na tylko na lekcjach polskiego – powiedzieliby niektórzy – przecież, żeby zrozumieć, co autor utworu miał na myśli potrzeba za wiele wysiłku i intensywnego myślenia. Także wielu dorosłych i starszych osób przyznaje, że ostatni wiersz czytali lub słyszeli w szkolnej ławce. Poezja wychodzi z mody. Ponadto o wielu poetach się nie pamięta. Są tacy, o których mówi się bardzo często oraz tacy, którym poświęca się 3 minuty uwagi lub całkowicie ignoruje.

Nasza działalność

W ramach naszych działań na naszej stronie na Facebooku publikować będziemy „memy” własnego autorstwa. Ponadto nakręcimy krótkometrażowy film instruktażowy (który pokaże, że poezja może być przyjemna i przystępna), a także zaprezentujemy go w wielu poznańskich szkołach. Nie wątpimy, że przyda się on niejednemu maturzyście. Dla tych ostatnich zorganizujemy też warsztaty z kreatywnej analizy i interpretacji wiersza.

Chcemy aby słowo poetyckie zagościło w przestrzeni miejskiej m.in. w postaci muralu na dużym osiedlu i plakatach w wielu miejscach w Poznaniu.

Jak osiągniemy cele?

Projekt w ramach

Cel chcemy osiągnąć po pierwsze, poprzez prowadzenie atrakcyjnej strony na Facebooku.

Po drugie przez ciekawy kanał z filmami na YouTube.

Po trzecie,chcemy, aby poezja zagościła w przestrzeni miejskiej w postaci muralu z wierszem, cytatami z poezji i plakatami, aby w pewnym sensie „sama przyjść” do naszych potencjalnych beneficjentów.

Nasza kampania ma podwójny charakter: część ogólnopolską, na którą składają się kanały komunikacji online (Facebook i Youtube) i lokalny na terenie Poznania (cytaty i wiersze w przestrzeni miejskiej, plakaty).

Zaangażujemy do naszego projektu wiele instytucji związanych z kulturą na przykład fundacji, szkół wyższych lub znanych osób, a wszystko to, żeby zachęcić do czytania wierszy.

Pin It on Pinterest

Możesz wiedzieć więcej!

Możesz wiedzieć więcej!

Jeśli chcesz dostawać informacje o: zbliżających się warsztatach, nowościach w wydawnictwie, nowych pomysłach do wykorzystania kamishibai do swojej pracy,  promocjach w sklepie.

Zapisz się!

You have Successfully Subscribed!